Ostrov Sabtang, Batanes: 6 úžasných míst k návštěvě na denní turné

Říká se, že bych se měl těšit na cestu z ostrova Batan do Sabtangu. Říká se, že je to nezapomenutelné. Vody mezi ostrovy Batan a Sabtang mají pověst drsných, turbulentních, děsivých. To je místo, kde proudy obrovského západního Filipínského moře (Jihočínské moře) a ještě většího střetu Tichého oceánu. Sabtang je přístupný 30minutovou jízdou na palubě Faluwy, větší tradiční ivatanské lodi. Stejně jako Tataya, Ivatan Dory, nemají ani výložníky (Katig). Říká se, že každá jízda je docela zážitek.

Spal jsem to. Dang to! Obviňujte počasí.

Sabtang Lighthouse
Do Port Ivana jsem dorazil již v 6:30. Balmy ráno se okamžitě změnilo na Drizzly. Z přístavu jsem už viděl temné mraky vznášející se nad ostrovem Sabtang. Když jsme přistáli v přístavu San Vicente v Sabtangu, Drizzly se otřese. Ale výlet musí pokračovat.

Přivítal mě náš průvodce a řídil mě jedinečný tříkolka. V Sabtangu má jejich verze důvěryhodného tricyklu sidecar s Cogonem. Naší první zastávkou byla kancelář cestovního ruchu, kde jsme se zaregistrovali a zaplatili environmentální poplatek P200 (5). Lze si snadno stěžovat, že je to strmá sazba, ale vzhledem k tomu, že žádná z atrakcí na ostrově neshromažďuje vstupní poplatky a že Sabtang vás zabalí a dusí vás všemi druhy krásy, věřím, že je to víc než spravedlivé.

Faluwa, která předává cestující z Ivany do Sabtangu a tříkolka s Cogonem.
Turistům se doporučuje, aby strávili alespoň jednu noc na ostrově za plnější zážitek, ale denní prohlídky jsou dobrou volbou pro ty, kteří nemají čas na jejich straně. Avšak vzhledem k tomu, že poslední cesta zpět do Batanes je v 13:00, se denní výletníci ocitnou na každé zastávce a pronásledují hrozbu, že chybí poslední loď.

Čekali jsme, až déšť trochu ustoupí, a když to bylo, bylo to! Zde jsou vrcholy turné.

Co je uvedeno v této příručce?

1. Savidug Village
2. Pohled v Chantad-Tinyan
3. Chavayan Village
4. Pláž Morong / pláž Nakabuang
5. Sabtang Lighthouse
6. Kostel San Vicente Ferrer

Další tipy na YouTube ⬇ ⬇ ⬇ ⬇ ⬇ ⬇ ⬇ ⬇ ⬇ ⬇ ⬇ ⬇ ⬇ ⬇ ⬇ ⬇ ⬇

1. Savidug Village

Savidug je jednou z tradičních vesnic v Sabtangu. Ulice Batanes lemují tři typy domů Ivatan: Maytuab, kamenný dům se čtyřkříženou střechou doškové kogo; Sinadumparan, kamenný dům se dvěma skvrnitými kogonovou střechou; a Jinjin, Wood a Cogon. Savidug obsahuje domy Sinadumparan. Kamenné zdi těchto domů jsou stejné, ale dveře a okna poskytují cesty pro osobní kreativitu. Přidávají barvu do jinak monotónních struktur.

Ivatanská žena na sobě vakul ve vesnici Savidug
Old Beaterio v Savidug
Ne díky kyselému počasí byly ulice Savidug téměř prázdné. Občas prošli kolem, cyklisté a kuřata přejela veselou cestu přes uličky. Žena, která měla na sobě vakul, Cogon pokrytý pokrývka hlavy, mě vedla k kapli St. Thomas Aquinas a Old Beaterio, kde byly zametané pozemky. Dokonce ani v dešti jsem nemohl pomoci, ale nechal jsem se vyfotografovat uvnitř beaterio.

2. Pohled v Chantad-Tinyan

Nebo jednoduše tinyanský pohled. Stejně jako v Marlboro Islandu Batan Island (Racuh A Payaman), stezka nohou přijímá návštěvníky přes Rolling Hills do pozorovací oblasti. Skalnaté útesy stoupající ze svahů kopců a vytvářejí přírodní rámy pro fantastickou Vista Chamand Cove níže.

Down do Cove!
Chlap, který má chvilku transcendence
Pár dělá předběžný obraz u útesu
Ale vizuální podívaná se tam nezastavila. Tříkolka zrychlila mezi pružnou pláží a horskými hranami a představila předváděcí předváděcí část nejneuvěřitelnější krajiny Sabtangu. I když obloha neměla náladu na slunce, barvy ostrova stačily k rozjasnění našeho dne.

3. Chavayan Village

Když jsme dorazili do vesnice Chavayan, atmosféra byla v dobrém humoru. Malý pes se ke mně přiblížil a začal mi okupovat košili. Ne přivítání, které jsem očekával, ale vzal bych to. Zvedl jsem svůj nový psí kamarád a vrátil ho zpět k malé holčičce, která po něm běžela. Teprve tehdy jsem se dobře podíval na vesnici.

Chlapec sbírá tyčinky u pobřeží
Pláž Chavayan
Kamenný dům ve vesnici Chavayan
Jedna úzká ulice vadí malé osídlení lemované kamennými domy Sinadumparan. Konec betonové silnice a začátek písečného pobřeží označí malá kaple a dům. Děti na ulici hrály verzi Piko; Ti na pláži zvedli tyčinky, aby pomohli svým rodičům. Jeden roh podal tataya lodě a čekal na další rybářský relaci. Písek zde zdaleka není v pořádku, ale smíchán s šindelemi a malými oblázky. Vlny, divoké jako obvykle.

4. Pláž Morong / pláž Nakabuang

Moře je na pláži Morong Tamer a na druhé straně ostrova lemuje. Také známý jako pláž Nakabuang, jedná se o krátký úsek záložku by nízké kopce koberce. Jeho nejvýznamnějším rysem je oblouk zvaný Nakabung Arch nebo Mahayaw Arch (vyberete), který se stal ikonou Sabtang a Batanes jako celek.

Ikonický oblouk Nakabung
V okolí je restaurace, což z něj dělá obvyklou zastávku na oběd. Náš průvodce nás však po turné vzal do menší Carinderie poblíž přístavu, kde jsme měli některá z nejchutnějších jídel, která jsme měli celou cestu. (Zmeškal jsem jméno místa!)

5. Sabtang Lighthouse

Sabtang Lighthouse
Sabtang Lighthouse, posazený na útesu hned vedle přístavu, je první umělá struktura, která vás pozdraví, když se blížíte k ostrově Sabtang a poslední, který se rozloučil na cestě zpět k Batanu. Věž se může pochlubit trochou zděného nátěru až do paluby galerie, což jí dává dominantní organickou přitažlivost. Červená místnost Lantern korunuje kulatý hlavní věž, která se nejlépe pohlíží z přístavu, kde se do popředí probíhají vlny.

6. Kostel San Vicente Ferrer

Kostel San Vicente Ferrer
Pokud máte stále čas, vstupte do kostela San Vicente Ferrer, aka Sabtang Church. Stojí přímo naproti přístavu, je to nejlepší naposledy, zatímco čeká na cestu zpět do Ivany. Úplně první struktura na místě byla malá kaple, postavená Dominikáni v roce 1785. Od té doby prošla kapli s vlnami výzev: opuštění, kdy byli obyvatelé po povstání veden do Ivany silně, vedl ve vedení Chieftain Aman Dangat v roce 1891 a tajfun, který v roce 1956 zničil jeho zvonění.

Prohlídka byla krátká, stěží trvala pět hodin, ale byla to bohatá. Chtěl jsem zůstat a strávit alespoň jednu noc, ale můj let byl nastaven další den. Lety Batanes nejsou levné; Rezervace spontánně by ztrojnásobila náklady.

Do 13:00 jsem už byl zpátky v přístavu San Vicente, připraven na cestu zpět na ostrov Batan a byl jsem nadšený, že jsem byl svědkem notoricky známé zločinnosti moří.

Hádej co? Znovu jsem to spal. Obviňuji turné. a počasí.

Jak se dostat na ostrov Sabtang: Z Manily, létat do Basco. Na letišti (nebo vlastním městě) vezměte tříkolku do Ivana Port (P440 Roundstrip, dobré pro 2 osoby). Nastoupit na Faluwa do Sabtangu (P70/HEAD). V přístavu jsou k dispozici tříkolky pro P800 (dobré pro 2 PAX).

Seznam výdajů:
Tricycle Ride z Basco Town Správné do Ivana Port: P440 (dobré pro 2 PAX)
Faluwa Ride z Ivany do Sabtangu: P70
Poplatek za cestovní ruch/environmentální poplatek: P200
Tricycle Tour of Sabtang: P800 (dobré pro 2 PAX)

Další tipy na YouTube ⬇ ⬇

Valugan Boulder Beach, Batanes: The Ferocious and Pacific

3 majáky Batanes: Basco, Tayid a Sabtang

Corregidor Day Tour: 12 historických stránek k návštěvě

Corregidor Overnight Tour: 5 věcí, které musíte udělat (kromě lovu duchů)