Lake Tune Kol: Equine Trekking vysoko v horách Kyrgyzstánu

Jednou z četných věcí, které jsme si opravdu přáli, jsme na této cestě s střední Asií bylo jít na vícedenní koňský trek. Trekked jsme se dostali do vysokých nadmořských výšek i přes průchody pěšky, stejně jako nyní nastal čas nainstalovat koní a nechat ho dělat veškerou práci.

Ukázali jsme se v malém městečku Kochkor a hovořili jsme s přátelskou i užitečnou dámou v Shepherdově životě, trochu firmy, která pomáhá v turistice založeném na sousedství. Zařídili jsme pro anglicky mluvícího průvodce, 3 koně, 2 noci spící v jurtech s regionálními rodinami, 2 snídaně a 2 večeře. Vyrazili jsme na 2 dny i 2 noci vedoucí k našemu konečnému cíli Tune Kol Lake. Během cesty jsme prozkoumali malou vesnici pro naše obědy a také jsme v naší rodině skvělý noční spánek.

Celkové výdaje na naši cestu byly 250 USD USD, včetně výletu taxi do bodu vyzvednutí koní a zpět do Kochkoru z Lake Tune Kol. Můžete se spojit s Shepherdovým životem nebo Kochkorem CBT, které se nacházejí na primární silnici ve městě.

Měli jsme skvělou zkušenost s naším průvodcem, nicméně všechny výlety mají smíšené hodnocení online.

Podívejte se na trh s nějakým jídlem, které přinese náš trek

V souladu s ráno, když jsme se probudili, obloha vypadala poněkud bezútěšně i šedě. Obecně vypadající povětrnostní podmínka pro kozy na silnici nás znovu objevilo! Stále jsme se rozhodli jít s výletem a vyrazit ve vozidle s naším průvodcem po ještě menší vesnici Kyzart, kde bychom uspokojili naše koně. Během výletu se obloha otevřela, stejně jako jsme byli úplně naliti, ne velké znamení.

Když jsme se ukázali ve vesnici, zdálo se, že se temnota zvedla a také jsme měli náplast modré oblohy i slunce přímo nad námi! Sbalili jsme naše koně, Nick’s byl hezký černý koní, takže jsme ho pojmenovali Denzel Washington, stejně jako moje byla blonďatá/oranžová zbarvená koní, takže jsme ho pojmenovali hořčicí. Náš průvodce Scott, Denzel i hořčicí by byli našimi společníky na další dvě noci.

Osedlat! Mě se svým koněm, hořčicí
Šli jsme spolu se suchým štětcem, přes malé potoky a také směrem k tyčícím se horám na zasněžili v dálce. Líbilo se nám, že jsme na našich koních, trvalo to trochu využití sedla, vládnutí a přesně jak řídit koně, ale celkově byly docela krotké i poslouchané dobře … dokud jsme nedosáhli našeho prvního Kousek výletu do údolí. Hořčice se nepohybovala. Nechtěl jít z kopce, možná byl traumatizován z předchozí zážitek z svahu dolů, nevím. Scott se musel najít za mou koní a také ho donutit z kopce.

Hořčice byla na plochých zemích v pořádku, ale nechodila z kopce!
Po jízdě jsme se zastavili na oběd asi 3 hodiny. Malá skvrna slunce byla stále přímo nad námi a my jsme jedli oběd poblíž malé řeky. Vytáhli jsme kamna i hrnec a také jsme uvařili některé okamžité nudle s tvrdými vaječkami a sýrem na boku.

Užívat si naše obědové přestávky u řeky
Když jsme pokračovali v trekkingu, mohli bychom vidět bouře, která začíná úplně pohltit hory v silné bílé mlze. Najednou to začalo krupobití! Náš čas se slunnou záplatou byl nahoře. Byli jsme potěšeni, že jsme měli slunce tak dlouho, jak jsme to udělali, stejně jako jsem přijímal déšť a chtěl jsme z toho udělat to nejlepší, zaokrouhlili jsme ohyb na svahu a Scott uvedl “ Tam budeme spát v těch jurtech “. Byla to hudba pro naše uši.

Naše pohodlná jurt na noc

Kyrgyzská domácnost žije ve dvou jurtech a také zřídila třetí pro turisty, ve které se mohou spát. Běhali jsme uvnitř jurty rodiny, stejně jako krupobití se spoléhalo na naprostý likvid deště. Seděli jsme poblíž teplého kamna, mluvili jsme s mámou a babičkou domácnosti a hráli jsme se dvěma milými bitovými dcerami. Maminka domu úzkostlivě zametala a organizovala svůj domov a přinesla nějaký sušený hnlum pro ukončení a také pro nás vařil nějaký čerstvě upečený chléb.

Čerstvý chléb je připraven jít do malé „trouby“
Potěšili jsme měkký, horký chléb s nějakým domácím meruňkovým džemem a máslem čerstvě v jurtu. Smíchli jsme se pod přikrývkou a také jsme vnímali, když déšť sestoupil v listech. Pokusili jsme se objevit Scottovu komplexní karetní hru s pokyny pro vytvořenou a také jsme ho naučili naši konvenční cestovní karetní hru, kecy. Rovněž jsme vyzkoušeli několik kyrgyzských fermentovaných klisny, které domácnost vyrobila … bylo to podobně chudé jako ten, který jsme vyzkoušeli v Mongolsku!

Vyzkoušejte Kyrgyzskou řadu FermeMléko Nted Mare, zvané kumis

Ten večer nám máma vařila chutnou kořeněnou polévku s rýží a skopovou, spolu s chlebem a velkými čaji. Přitulili jsme se do našich spacáků, vytáhli přes nás 3 další přikrývky a rychle omdleli.

Následující ráno jsem se probudil v 6:30 a vypadal jsem venku – sněžilo to. Vrátil jsem se do postele a věřil, že se dnes nebudeme pohybovat přes průsmyk. Kolem 9:00 jsme však všichni vstali, měli jsme snídani, osedlali koně a vyrazili. Slunce vyšlo znovu, stejně jako jsme byli schopni vzlétnout.

Získání koní osedlovalo na dlouhou cestu před námi
Názory na druhý den byly jiné světové. Nebylo to nic, ale před námi modré nebe. Vyšplhali jsme nahoru a nahoru, klikali a také se zasahovali směrem k průchodu 3 700 metrů. Naši koně se rozzuřili i nafouknutím a také sklouzli po skálech a drsným sněhem, který přikrýval zemi. Hawks stoupal vysoko nad námi a také se zdálo, že jediné, že jsou ti z kopyta našich koní a jejich dech.

Nick a také Denzel směřující po strmém kopci k průchodu
Právě jsme provedli dvoudenní výlet kolem Karakolu a naše svaly byly stále bolestivé, bylo dobré nechat zasténat koňské zasténání po průchodu a ne my!

Já i hořčice dělám cestu stejně jako průsmyk, mnohem lepší ho chodit než já!

Zkosované vrcholy, které nás obklopují, byly dechberoucí a právě když jsme věřili, že to nedokáže získat lepší typ, ukázali jsme se v horní části průsmyku a viděli jsme pohled na jezero Kol dole. Jen ohromující.

Nás se Scottem a našimi koňmi na vrcholu průsmyku jsme to udělali!

V horní části průsmyku jsme uspokojili chlapa na koni přinést pušku, která nám řekla, že smečka vlků zabila jednoho z jeho koní, stejně jako nyní hledal vražedné predátory. Vzhledem k tomu, že sníh v dolních ležících horách, vlci mohou hledat pod bílou kamufláží, a proto nakonec byli statečnější. Nechají vysoké vrcholy kopců, které obvykle potulují, a také dělají svou metodu do údolí v procházení hospodářských zvířat, aby se živili.

Při hledání vlků, kteří zabili jeho koně

Po našem chatu s Hunterem jsme udělali náš sestup do údolí dole. Hořčice opět nebyla moc potěšena tím, že šla z kopce, ale tentokrát jsem s ním mohl sympatizovat. Země byla blátivá, mokrá a drsná. Koně měli těžký čas jít dolů z hory a sklouznout a pohybovat celou cestou. Abych to zjednodušil pro mého koně, vystoupil jsem a místo toho jsem šel s ním. Po minutě se zastavil, položil a začal se pohybovat kolem v bahně, zakrýval mé sedlo i přikrývku špínou.

Bylo to oficiální, nechtěl, abych ho jezdil!

Po chvíli jsem se pokusil vrátit zpět, a znovu se nechtěl pohnout. Scott a Nick ho bičoval do zadku, stejně jako nakonec vyrazil. Získali jsme blátivý kopec, kde jsem pochopil, že hořčice se s tím nemůže vypořádat. Jeho nohy se pod ním vzpínaly a padl na bok do kopce. Naštěstí jsem plánoval svůj akční program v situaci. Jakmile jsem cítil, jak jsem cítil hořčici, vytáhl jsem levou nohu, takže by se mezi ním i kopcem nestaral, hodil ruce na zem a také jen typ odvaleného.

Hořčice, stejně jako já jsem nešel!
Hořčice, stejně jako jsem oba ležel na horu na chvíli, než vstal. Na příštích pár hodin jsem ho šel. Určitě jsme už spolu nevycházeli. Věřím, že jsem mu na začátku poskytl také mnoho volnosti, stejně jako pochopil, že by mohl získat to, co chtěl!

Po jízdě asi 3 hodiny jsme dosáhli konce údolí a také se ukázali na pobřeží lesknoucího se jezera. Slunce jiskřilo na vodě, země, na které jsme šli, byla nakonec suchá a tyčící se zasněžené hory, protože pozadí byla polevou na dortu.

Horská pozadí v jezeře Tune Kol byla ohromující

Poslední dvouhodinový výlet do našeho jurtového pobytu byl krásný, a když jsme se ukázali, nechtěli jsme odejít. Procházeli jsme se podél jezeru a nemohli jsme však pomoci, ale podívali jsme se na úctu na hory obklopující nás. Mít směs sněhu i slunce proti BluJezero E a naše bílá jurt byla opravdu magická.

Pobřeží jezera Tune Kol

Naše jurt na noc – jaký pohled!
Potěšili jsme naše poslední večerní hrací karty se Scottem, vypili některá piva a pohltili domácí jídlo. Scott byl vynikajícím průvodcem a také náš první zážitek z trekkingu koňských koňských zážitků byl ten, který si pamatoval.

Mít piva i večeře s naším průvodcem, Scott

Nenechte si ujít nové možnosti trekkingu koní v Jyrgalan!

Nachází se jen 45 minut jízdy od Karakolu, je vesnice Jyrgalan. V červnu 2017 jsme vyznačili novou cestu Keskenkija, kterou lze provést pěšky nebo koně. V této oblasti je rovněž mnoho jiných nebo vícedenních koňských treků. Spojte se s Destination Jyrgalan na adrese: destinace.jyrgalan@gmail.com pro mnohem více informací. Nebo nám pošlete e -mail a také vám potěšíme pomoc!

Už jste někdy byli trekking koní? Jaká byla vaše zkušenost? Řekněte nám o tom níže!

Podívejte se na naše video skladby koňské výlet!

Jako tento příspěvek? Připnout!

Zřeknutí se odpovědnosti: Kozy na silnici jsou partnerem Amazonu a také přidružením pro některé další maloobchodníky. To znamená, že provádíme provize, pokud kliknete na odkazy na náš blog a také nakupujete od těchto prodejců.